info@lifeexperts.be
facebook
linkedin
We zorgen ervoor dat uw persoonsverzekeringen nooit meer "die map in de kast" zullen zijn.  Als wij u mogen adviseren dan wordt uw verzekeringspakket een instrument dat u kan gebruiken om levenslang u, uw gezin en uw bedrijf te ontzorgen.

Wat mag u van ons verwachten?

We optimaliseren uw persoonsverzekeringen volgens een vast stappenplan. 

Na een eerste intense opstartperiode waarbij we uw pakket persoonsverzekeringen ofwel opstarten ofwel optimaliseren, zullen wij u, uw gezin en uw bedrijf blijvend opvolgen

 

Als gespecialiseerde verzekeringsbemiddelaar nemen we onze zorgplicht zeer serieus.  Daarom stellen we enkel oplossingen voor die we zelf 100% begrijpen, waarvan we samen met u de resultaten zullen vaststellen de komende jaren.

Welke vragen komen aan bod?

In onze gesprekken kunnen volgende thema’s  aan bod komen:

  • Hoe kan ik mij, mijn gezin en mijn vennootschap beschermen tegen tegenslagen zoals invaliditeit, ongeval, overlijden, ...?  
  • Hoe zorg ik voor voldoende financieel levenscomfort op latere leeftijd? 
  • Hoe kan ik vastgoed verwerven via 2de pijler contracten?  
  • Hoe kan ik gerichter sparen en beleggen volgens mijn profiel?
  • Hoe bereid ik de overdracht van mijn vermogen voor (successie, schenking, …) ?
  • Hoe kan een 2de pijler verzekering een rol spelen bij de overdracht van uw onderneming aan de volgende generatie? 
  • Hoe waarborg ik de verbintenissen van mijn vennootschap en haar continuïteit?
  • Wat is de impact van het opstarten van een vennootschap op mijn persoonsverzekeringen?
  • Wat gebeurt met mijn persoonsverzekeringen in het geval van echtscheiding of overlijden?  

 

Wat is ons stappenplan?

Stap 1: Informatiefase

De toekomstverwachtingen van u, uw gezin of uw bedrijf op korte, middellange en lange termijn worden in kaart gebracht. We hebben daarbij aandacht voor de risico’s die een lang leven, een vroegtijdig overlijden of een arbeidsongeschiktheid voor u, uw gezin, uw zakenpartners of uw bedrijf kunnen meebrengen.
Op basis van een handige checklist brengen we de gegevens uit MyPension, MyCareer, uw lopende persoonsverzekeringen en informatie van uw accountant samen. Zo krijgen we een beeld van uw inkomsten- en uitgavenpatroon, uw huidig en toekomstig inkomen, en de al dan niet verzekerde risico’s.

Stap 2: Analysefase

Op basis van uw financiële situatie, uw kennis en ervaring met financiële producten, uw projecten en doelstellingen die we samen geïnventariseerd hebben, maken wij een handig overzicht op.  Bij ons krijgt u geen ellenlange analyse, maar op enkele pagina’s krijgt u te zien wat er is en waar de knelpunten zitten. Zo houdt u controle, en kan u in een volgende fase snel en geïnformeerd beslissen.

Stap 3: Projectfase 

Onze ervaring en marktkennis zorgen ervoor dat u snel stappen zet in de juiste richting. Op basis van de analyse van de voor u best passende oplossing stellen wij u één of meerdere producten voor.

Life Experts zal uw persoonsverzekeringen hierbij niet alleen verzekeringstechnisch, maar ook fiscaal optimaliseren.  Wij lichten u alle kenmerken toe van het gekozen product, alle voor- en nadelen, de risico’s en het niveau van zekerheid die het u biedt.
Omdat wij onafhankelijk zijn, zullen wij u offertes voorstellen van verschillende maatschappijen. Pas als alles duidelijk is, gaan we naar de volgende stap.

Stap 4 : Contractfase  

U hebt uw keuze gemaakt? Wij zorgen vervolgens voor de opmaak van het contract. Tijdens deze stap zullen wij u mogelijk nog enkele inlichtingen en documenten moeten vragen, die nodig zijn voor de contractopmaak. De ondertekening van het contract is tenslotte het moment om samen met u na te gaan of alles voldoet aan uw verwachtingen.

Stap 5: Opvolgingsfase

Wij blijven u ontzorgen.  Uw persoonlijke situatie kan evolueren. Het is belangrijk om regelmatig samen na te gaan of het gegeven advies nog overeenstemt met uw behoeften. Indien nodig kijken we samen naar andere oplossingen.
Als uw contract niet meer voldoet aan uw behoeften begeleiden we u tijdens de aanpassing van uw contract. Wij informeren u ook proactief als bepaalde elementen van uw contract zouden wijzigen. Als u recht heeft op een uitkering van uw contract (invaliditeit, werkloosheid, overlijden, pensioen, …) staan wij aan uw zijde en aan die van uw gezin. Wij maken alle formaliteiten in orde zodat u en uw gezin zo snel mogelijk een uitkering ontvangen.

Wat verwachten wij van u?

Wij hebben veel inlichtingen nodig over uw persoonlijke financiële situatie, uw gezinssituatie, uw wensen en behoeften. Deze inlichtingen helpen ons om u de meest geschikte oplossing aan te bieden tegen de juiste prijs (bijvoorbeeld rekening houdend met uw hobby’s, uw gezondheidstoestand, de landen waar u vaak reist, …). U heeft zo de garantie nooit over- of onderverzekerd te zijn.

Op basis van onze handige inlichtingenfiche en periodieke check-up brengen we de gegevens uit MyPension, MyCareer, uw lopende persoonsverzekeringen samen.

Zo krijgen we een beeld van uw inkomsten en uitgavenpatroon, uw huidig vermogen en toekomstig inkomen, en de al dan niet verzekerde risico’s.

Ook uw accountant speelt hierin een voorname rol.  Het is het samenspel tussen u, uw accountant en Life Experts dat ervoor zorgt dat uw persoonsverzekeringen volledig afgestemd zijn op uw fiscale situatie. 

In de verdere opvolgingsfase is het belangrijk dat als u een schadegeval heeft (invaliditeit, overlijden, …), dit zo spoedig mogelijk te melden.  Samen overlopen we de procedure om een tegemoetkoming van de verzekeringsmaatschappij te krijgen en vullen we de nodige documenten in.


Gouden tips voor een eerste gesprek! 

Wij kunnen u alleen optimaal adviseren als u ons juiste en volledige informatie verstrekt. Elke afspraak duurt dan ook minimaal één uur, mogelijk langer.

Het is belangrijk dat u inzicht geeft in de verzekeringen en beleggingen die u al heeft. Zo vermijden we dat u over-, onder- of slecht verzekerd bent.

Om u optimaal te kunnen adviseren, is het nodig dat wij geïnformeerd worden over elke wijziging die een impact kan hebben op uw financiële situatie (huwelijk, samenwonen, scheiding, geboorte, wijzigingen in uw beroepsloopbaan, …). Zo kunnen wij uw contracten aanpassen op basis van uw wijzigende behoeften.

Voor een aantal diensten zijn alle verzekeringsmakelaars door de wet verplicht om een kopie te maken van uw identiteitskaart. Breng deze dan ook steeds mee.

Voor een aantal meer risicovolle producten zal u een vragenlijst moeten invullen om uw beleggersprofiel te bepalen. Zo waken wij erover dat de gekozen oplossing past bij het risico dat u bereid bent te nemen.